hyvinvointivinkki

Personal trainer Anna Saivosalmi vannoo terveellisen välipalan nimeen

”Paljon liikkuvalle välipaloilla on todellakin väliä!  Ennen treeniä haluan syödä jotain pientä, jotta jaksan liikkua. Energia ei saa loppua kesken kovassakaan treenissä. Välipala ei saisi kuitenkaan hölskyä vatsassa ja siksi Paulúnsin Supernäkkäri toimii loistavasti, ihan sellaisenaankin. Näkkärit kulkevat kätevästi myös mukana matkassa. Ne maistuvat niin hyvältä, ettei edes päällisiä välttämättä tarvitse, mutta lempparini on ehdottomasti Supernäkkäri avokado-juusto- tai tomaatti-juusto –päällisellä.”

”Supernäkkärin hiilihydraatit antavat vaikkapa juoksulenkillä pitkäkestoista energiaa, ja näkkärin sisältämä proteiini huolehtii lihaksistani. Myös kylläisyys säilyy pidempään.  Hyvin koostetuilla välipaloilla saan pidettyä ateriarytmini juuri sopivana. Mieliteot eivät tällöin vaivaa ja energiaa sekä virkeyttä riittää.”

 ”Supernäkkärin kuitu hellii vatsaa ja sen sisältämät siemenet ovat oiva pehmeän rasvan lähde. Kun välipalat sijoittaa pääaterioiden kummallekin puolelle, pysyvät myös annoskoot sopivina. Minulle päivän tärkein välipalahetki sijoittuu lounaan ja päivällisen väliin, mutta joskus myös aamiaisen ja lounaan välissä tulee syötyä Supernäkkäri tai kaksi. ”

 

5 syytä miksi Paulúns Supernäkkäri on täydellinen välipala

Paulúns Supernäkkäri on herkullisen rapea spelttipohjainen näkkileipä, joka tekee sinulle hyvää:

  1. Runsaasti kuitua. Supernäkkärissä hiilihydraatit tulevat hyvässä paketissa. Kuitu tasaa verensokerin nousua, edistää kylläisyyttä ja hellii vatsaa.
  2. Proteiinia. Sopiva annos proteiinia välipalalla auttaa nälän hallinnassa ja ylläpitää lihaskudosta. Proteiinin riittävästä saannista hyötyy niin painonhallitsija kuin paljon liikkuvakin.
  3. Paljon siemeniä. Siemenet ovat erinomainen pehmeän rasvan ja välttämättömien rasvahappojen lähde. Niitä tarvitsemme esimerkiksi iholle, hormonitoimintaan sekä sydämen hyvinvointiin.
  4. Leivottu taikinajuureen. Supernäkkäri voi olla myös vatsasi valinta. Taikinajuureen leivottu leipä voi sopia joillekin herkkävatsaisille tavallista leipää paremmin, ja myös kovaa leipä voi olla helpompi sietää kuin pehmeää.
  5. Ei lisäaineita. Ruoan lisäaineettomuus on nykypäivänä monelle tärkeää. Supernäkkäri on valmistettu laadukkaista raaka-aineista ilman lisäaineita.

Hyvällä välipalalla on aina jotakin tuoretta, kuten kasviksia tai hedelmiä, ja lisäksi kylläisyyttä tuovaa proteiinia ja kuitua. Maista Paulúns Supernäkkärin seurana esimerkiksi avokadoa, raejuustoa ja tomaattia tai vaikkapa itse tehtyä hummusta.

Maukas välipala syntyy myös kasviöljypohjaisesta rasvalevitteestä, leikkeleistä ja paprikasta. Tai miten olisi kesäinen yhdistelmä kananmunaa ja graavilohta? Kylkeen vielä viipaloituja juureksia tai raikas hedelmä, ja täydellinen välipala on valmis! Herkkuvälipalalla taas maistuu Supernäkkäri briejuuston ja hunajan kera. Keksi itse lisää!