Monta syytä käyttää SuperRiisiä

Paulúnsin brändilähettiläs Anna Saivosalmi on huomannut, että monipuolinen SuperRiisi on loistava apu arjen pyörityksessä. ”Meidän perheemme arki on usein kiireistä ja siksi päivällisen on valmistuttava nopeasti. En kuitenkaan halua tinkiä ruoan herkullisuudesta ja terveellisyydestä ja siksi Paulúnsin SuperRiisi on erityisesti superkiireisten päivien pelastus. Keittoaika on vain 25 minuuttia ja SuperRiisi käy täyttäväksi ja ravitsevaksi ateriaksi ihan sellaisenaankin.”

 ”Huomaan, että arjessa tulee turvauduttua usein samoihin ruokiin, kyllästymiseen asti. Siksi SuperRiisi on tervetullut uutuus. Uudelleensuljettavasta pussista riittää useampaan ateriaan ja tuote säilyy hyvin. Minulle on tärkeää, että SuperRiisissä ei ole lisättyä suolaa, vaan maukkaus tulee SuperRiisin yrteistä.”

 ”SuperRiisi maistuu myös lapsille. Usein laitan annoksen päälle muutaman palan fetajuustoa ja lisäksi vihanneksia, kuten kurkkua, tomaattia ja paprikaa. Tyttäreni on omasta halustaan jättänyt tänä vuonna punaisen lihan kokonaan ruokavaliostaan, ja kasvispainoitteisten ruokien osuus on meillä lisääntynyt sitä myöden kovasti. Koska haluan kuitenkin huolehtia riittävästä proteiininsaannista, toimii SuperRiisi siksi mainiosti.”

”Rankkojen treenien jälkeen kaipaan palauttavaa ateriaa ja silloin kehoni tarvitsee hiilihydraattia. SuperRiisistä saan lisäksi kuituja, proteiinia ja hyvää rasvaa. Punainen SuperRiisi sisältää riisin lisäksi linssejä, kvinoaa ja kurpitsan siemeniä, kun taas vihreä SuperRiisi mustasilmäpapuja, kvinoaa ja auringonkukansiemeniä.”

 SuperRiisi sopii sinulle, joka…

 1) …haluat syödä kasvispainotteisesti. SuperRiisi on täysin uudenlainen kasvipohjainen aterialisuke, jossa riisiä täydentävät luonnon omat terveyttä edistävät superfoodit: siemenet, quinoa, linssit ja pavut. Se on myös täysin vegaaninen valinta.

 2) …haluat huolehtia proteiininsaannistasi. SuperRiisin ravintorikkaat raaka-aineet tekevät siitä myös montaa muuta lisuketta proteiinipitoisemman vaihtoehdon. Annoksessa SuperRiisiä on yli 6 g proteiinia, kun vastaavassa määrässä esimerkiksi valkoista riisiä proteiinia on 4 g.

3)…haluat painottaa hyviä rasvoja ruokavaliossasi. SuperRiisissä on erinomainen rasvan laatu: rasvasta suurin osa on tyydyttymättömiä rasvahappoja eli pehmeää rasvaa. Ravitsemussuositukset ohjaavat valitsemaan ruokavalion rasvasta vähintään 2/3 pehmeänä rasvana.

 4) …haluat syödä hiilihydraattitietoisesti. SuperRiisi sisältää tavallista riisiä vähemmän hiilihydraatteja ja sopii siten vähähiilihydraattisempaan ruokavalioon, mutta siinä on silti runsaasti hyvää tekevää kuitua. Hiilihydraattien ohella SuperRiisin sisältämästä energiasta osa on peräisin proteiinista ja hyvistä rasvoista.

 5) …haluat helpottaa arkea. SuperRiisi on kiireisen ruoanlaittajan pelastus. Valmiiksi maustetun sekoituksen käyttömahdollisuudet ovat rajattomat, ja sen avulla loihdit ruokapöytään nopeasti hyvää ja terveellistä.

Mikä on sinun tapasi käyttää SuperRiisiä?

 ”Viikonloppuna ostan palan savulohta, pilkon vihanneksia ja keitän kylkeen SuperRiisiä, nam!”, Anna vinkkaa.

 SuperRiisi ruoanlaitossa – 3 ideaa:

  • Käytä SuperRiisiä sellaisenaan lisukkeena esimerkiksi kalan tai broilerin ja raikkaan salaatin seurana. Keittoaika suolalla ja öljyllä maustetussa vedessä on 20 minuuttia.
  • Hyödynnä SuperRiisiä kasvispihveissä ja -pyöryköissä tuomaan makua ja rakennetta.
  • Tee SuperRiisistä ruokaisan salaatin pohja: lisää haluamasi tuoreet tai kypsennetyt kasvikset ja makusi mukaan vaikkapa fetajuustoa, tofua tai savukalaa.